Arboga Rederier

Svar på vanliga frågor

Vid Internet köp av biljett hur får man biljetten?

Svar: Vid Internet köp får man ett Mail med en bekräftelse. Den gäller som biljett. Kan man inte skriva ut den så går det bra att bara uppge namnet på den som bokat ombord på båten. Där har vi listor på alla som ska med.

Om man vill köpa biljetter mot faktura hur gör man då?

Svar: Man kan köpa biljetter mot faktura vid telefonbokning. I webbutiken betalar man med kort.

Kan man boka preliminärt i Webbutiken om man är osäker på hur många man blir?

Svar: I webbutiken kan du bara handla biljetter med kortbetalning. Det går dock att avboka biljetter som köpts med kort fram till 3 dagar före resan och då betalas pengarna tillbaka på kontot. Då kan du logga in här: Ändring och avokning av webbokning
För stora företagsgrupper kan det vara bättre att skicka en bokningsförfrågan på mail eller ringa in bokningen.

Kan man beställa annan mat på en räkkryssning om man inte gillar räkor eller är allergisk?

Svar: Ja det går att byta ut räkorna mot vissa alternativ utan extra kostnad.
Våra normala alternativ är följande: Bakpotatis med kycklingröra eller vegetarisk röra, Ugnsbakad lax med dillromsås och kokt potatis, Fläskfilé med kokt potatis, Rostbiff med potatissallad, Kycklingsallad, Grekisk sallad.

Obs! förboka alternativ mat.

Tar ni betalkort på båtarna?

Svar: Ja, vi tar alla dom vanliga korten på båtarna, dock ej AM Express.

Hur hittar jag till hamnen?
Svar: Här hittar du adresser och kartlänkar till våra reguljära hamnar.